sklep@multiwnetrza.pl

Pytania i odpowiedzi

FAQ      

Spis treści:

1. W jaki sposób mogę złożyć zamówienie

2. Czy muszę zakładać konto żeby dokonać zakupu?

3. Jakie mam możliwości płatności za zamówienie?

4. Dlaczego płytki wysyłane są na palecie ?

5. Jakie produkty wysyłane są na paletach ?

6. Czy wszystkie produkty są dostarczane na paletach?

7. Czym jest skrzynia na duże formaty i dlaczego muszę za nią płacić kaucje?

8. Czy transport tak łatwych do uszkodzenia towarów jest bezpieczny?

9. A co gdy pomimo waszych starań towar będzie uszkodzony?

10. Czy jeśli towar został uszkodzony to muszę go pakować i zwracać do was?

11. Kto płaci  za transport w wyniku uszkodzenia towaru?

12. Kiedy mogę spodziewać się zamówionych przeze mnie towarów

13. Czy mogę zwrócić nadmiar zamówionego towaru?

14. Czy mogę kupić jedną sztukę płytki jako „próbkę"

15. Czy mogę sprawdzić przesyłkę zanim podpiszę odbiór kurierowi?

16. Czy mogę zwrócić towar, który mi się nie podoba?

17. Czy muszę płacić za wysyłkę zwrotu towaru?

18.Co oznacza podana w regulaminie norma PN-EN 14411?

19.Jak mogę złożyć reklamację?

20.W jaki sposób mam wyliczyć ile płytek potrzebuje?

21.Czy zapas płytek jest konieczny?

22.Czym jest odcień płytki?

23.Czym jest kalibracja płytki?

24.Czy mogę zmienić zamówienie?

25.Czy w przypadku lamp, żarówki są sprzedawane w komplecie z lampą?

26.Jak czyścić lampę?

27.Jak długo muszę czekać na kuriera?

28.Czy dostanę numer telefonu do kuriera po złożeniu zamówienia?

29.Czy kurier zadzwoni do mnie przed dostawą?

30.Kurier przyjechał do mnie ale nie było mnie w domu, co dalej?

31.Czy kurier może dowieźć moje zamówienie w sobotę?

32.Czy mogę przesunąć termin dostawy?

33.Czy kurier wniesie towar do mieszkania/domu?

34.Czy istnieje możliwość odbioru osobistego?

35.Ile czeka się na płytki „pod zamówienie”?

36.Czy jedną paczkę płytek możemy wysłać paczką?

 

1.

 

 W jaki sposób mogę złożyć zamówienie.

Zamówienie w naszym Sklepie składać można dodając produkty do wbudowanego w Sklep koszyka zakupowego. Gdy dokonamy już selekcji interesujących nas zakupów, potwierdzamy zakup najeżdżając kursorem na przycisk „kasa” i klikając pojedynczo na niego. Zostaną Państwo przekierowani do podstron, gdzie należy wykonać następujące czynności:

  1. Wybierać najwygodniejszą formę płatności oraz dostawę
  2. Upewnić się, że wyświetlone produkty, to te, które chcemy zamówić
  3. Wybierać najwygodniejszą formę płatności
  4. Wprowadzić dane do zamówienia. Istnieje możliwość zalogowania się na istniejące już konto, rejestracja nowego konta (jeśli te jeszcze nie zostało założone) lub ostatecznie można dokonać zakupu bez rejestracji i logowania, wpisując dane do faktury oraz adres do wysyłki.

Po dokonaniu tych wszystkich czynności można sfinalizować zamówienie. Niezbędne w tym procesie jest zaznaczenie niektórych zgód po przez zaznaczenie pól oznaczonych gwiazdą. Nie wszystkie pola są wymagane do złożenia zamówienie.

Jeżeli powyższe czynności zostały wykonane można sfinalizować zakup klikając w przycisk „zamawiam”. System przekieruje nas do płatności (w przypadku płatności elektronicznej) a na skrzynkę mailowa zostanie wysłane potwierdzenie złożonego zamówienia. 

 

2.

 

 Czy muszę zakładać konto żeby dokonać zakupu?

Zakładanie konta nie jest wymagane do składania zamówień ani poruszania się po stronie. Nie mniej jednak ułatwia to proces zakupowy przy przyszłym składaniu zamówień a także przy kontroli nad samym zamówieniem (śledzenie przesyłki) .

 

3.

 

 Jakie mam możliwości płatności za zamówienie

Posiadamy trzy formy płatności:

  1. Pobranie – jest to forma lubiana przez klientów, płacimy dopiero podczas odbioru towaru kurierowi, ale uwaga! Jednorazowo możemy dokonać wpłaty maksymalnie do 15 000 zł (piętnastu tysięcy złotych)
  2. Przelew tradycyjny - po otrzymaniu faktury proformy klient dokonuje przelewu należności za towar na nasze konto. Po zaksięgowaniu towar zgodnie z zamówieniem jest wysyłany na wskazany adres.
  3. Szybka płatność Przelewy24 – szybki internetowy przelew, środki są księgowane na naszym koncie niemal natychmiastowo co pozwala nam wysyłać zamówienie w najszybszym możliwym terminie.

 

4.

 

 Dlaczego płytki wysyłane są na palecie ?

Płytki ceramiczne wydają się twardym materiałem. Niestety jednak tego typu produkty są szczególnie narażone na uszkodzenia w czasie transportu. Dodatkowo m2 płytki średnio waży 25kg także waga tego typu zamówień mocno przekracza limity wagowe paczek.

 

5.

 

  Jakie produkty wysyłane są na paletach ?

Na paletach oraz na pół-paletach wysyłamy: ceramikę (muszle wc, bidety, umywalki, wanny kamienne), płytki ceramiczne, wanny akrylowe, kabiny prysznicowe, meble.

 

6.

 

 Czy wszystkie produkty są dostarczane na paletach?

Nie, jeśli waga i CBM produktu na to zezwala towar wysyłamy jako standardową paczką.

 

7.

 

 Czym jest skrzynia na duże formaty i dlaczego muszę za nią płacić kaucje?

Skrzynie transportowe stosujemy do płytek, których rozmiar jest większy niż 120 cm. Taki towar wykracza poza możliwości załadunku na europalecie (120 cm x 80 cm). Tego typu skrzynia dedykowana jest do płyt wielkoformatowym (np. 120x240), które są bardzo cienkie i delikatne dlatego transport w skrzyni jest niezbędny. W innym wypadku przewoźnik nie podejmie się przewozu towaru.

 

8.

 

 Czy transport tak łatwych do uszkodzenia towarów jest bezpieczny?

Dokładamy wszelkich starań, aby nasz towar nie uległ uszkodzeniu podczas transportu. Mamy ponad 15-letnie doświadczenie w sprzedaży wysyłkowej. Pracownicy naszego magazynu doskonale wiedzą jak zabezpieczyć przesyłkę, aby dotarła na miejsce przeznaczenia w całości. 

 

9.

 

 

A co gdy pomimo waszych starań towar będzie uszkodzony?

Jeżeli towar dotrze uszkodzony należy przede wszystkim skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta telefonicznie bądź mailowo. Jeżeli mają Państwo numer telefonu do kuriera, bądź jeżeli kurier jest na miejscu należy spisać protokół szkody. Jeżeli kurier odjechał proszę skontaktować się z nim i poinformować, ze przesyłka dotarła uszkodzona. Kurier powinien wrócić i spisać z Państwem protokół szkody. Jeżeli jednak nie mają Państwo kontaktu do kuriera proszę dać nam znać, a my przekażemy prośbę przewoźnikowi. Protokół szkody wraz ze zdjęciami uszkodzenia należy przesłać do nas drogą mailową. Na spisanie protokołu szkody z kurierem jest 7 dni od dnia odebrania przesyłki. Ważne aby poinformować nas o szkodzie zaraz po odbiorze towaru. Na tej podstawie zostanie przyjęta reklamacja.

 

10.

  

Czy jeśli towar został uszkodzony to muszę go pakować i zwracać do was?

O tym czy towar należy odesłać czy zutylizować decyduje wynik procesu reklamacyjnego.

 

11.

 

Kto płaci  za transport w wyniku uszkodzenia towaru?

Jeżeli reklamacja jest rozpatrzona na korzyść klienta to koszt transportu ponosi sprzedawca.

 

12.

 

Kiedy mogę spodziewać się zamówionych przeze mnie towarów?

Okresy realizacji zamówienia jest zależy od tego, czy towar jest dostępny w naszym magazynie:

  1. Towar „dostępny w magazynie” wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po otrzymaniu zamówienia jeżeli zamówienie zostało opłacone przez Pzelewy24 bądź „za pobraniem”. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym towar wysyłany jest następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie bankowym.
  2. Towar „dostępny na zamówienie” musimy sprowadzić do naszego magazynu z wybranej fabryki. Proces logistyczny w takim przypadku to okres od 3 do 4 tygodni, pod warunkiem że materiał jest dostępny w magazynie producenta.

 

13.

 

Czy mogę zwrócić nadmiar zamówionego towaru?

Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie czternastu dni. Jeżeli ten czas minie, prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta drogą mailową. Rozpatrzymy możliwość zwrotu towaru.  

 

14.

 

Czy mogę kupić jedną sztukę płytki jako „próbkę"?

Jeśli towar znajduje się w naszym magazynie, to jesteśmy w stanie sprzedać jedną sztukę. Jeżeli jednak towar musimy zamówić w fabryce to możemy sprzedać tylko pełne opakowanie.

 

15.

 

Czy mogę sprawdzić przesyłkę zanim podpiszę odbiór kurierowi?

Do momentu podpisania odbioru towaru kurier jest za niego odpowiedzialny w związku z czym nie będzie takiej możliwości. Dopiero po formalnym odbiorze (podpisie pod odbiorem) kurier zgodzi się na rozpakowanie i sprawdzenie przesyłki. Należy być tu wyrozumiałym, pokwitować odbiór i dokonać oględzin przesyłki, jednocześnie prosząc kuriera o nieoddalanie się. Jeśli towar w środku jest uszkodzony należy od razu spisać protokół szkody. Nawet jeśli kurier oddali się, a towar jest uszkodzony to nic straconego gdyż nadal można spisać protokół w przeciągu 7 (siedmiu) dni od otrzymania przesyłki. W Państwa gestii pozostaje wykonanie dokumentacji zdjęciowej oraz niezwłoczne zgłoszenie uszkodzenia w naszym Sklepie.

 

16.

 

Czy mogę zwrócić towar, który mi się nie podoba?

Tak, oczywiście. Konsument ma prawo do zwrotu towaru w przeciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. Towar nie powinien nosić śladów użytkowania. Prośba od nas aby opakowanie było oryginalne. Prosimy zabezpieczyć przesyłkę do transportu. Gdy tylko towar wróci na nasz magazyn zwrócimy środki.

 

17.

 

Czy muszę płacić za wysyłkę zwrotu towaru?

Tak. W przypadku zwrotu, klient ponosi koszty wysyłki.

 

18.

 

Co oznacza podana w regulaminie norma PN-EN 14411?

Jest to podstawowa norma produkcyjna płytek przyjęta w Unii Europejskiej. Mówi o tym jakie właściwości fizyczne, chemiczne muszą mieć płytki oraz dzieli je ze względu na sposób formowania i nasiąkliwość.

 

19.

 

Jak mogę złożyć reklamację?

W przypadku zauważenia przez Państwa wady w produkcie objętym gwarancją, należy zgłosić reklamację pod adres: sklep@multiwnetrza.pl. W wiadomości proszę zawrzeć opis wady, zdjęcia, oraz ewentualnie krótki film. Należy również podać numer faktury, zamówienia bądź dane na jakie zostało złożone zamówienie. Jeżeli nie są Państwo pewni jakie informację należy zawrzeć prosimy o kontakt, a w odpowiedzi na Państwa wiadomość prześlemy instrukcję.

 

20.

 

W jaki sposób mam wyliczyć ile płytek potrzebuje?

Najprościej jest zsumować długość wszystkich ścian i pomnożyć przez ich wysokość. W przypadku podłogi należy pomierzyć długość i szerokość podłogi a następnie pomnożyć uzyskany wynik przez siebie. Polecamy wsłuchać się w rady fachowca lub projektanta wnętrz. Należy pamiętać, że płytki kupuje się na metry kwadratowe lub, w przypadku towaru na zamówienie, na pełne opakowania. W jednym opakowaniu może być więcej niż 1 m2 (na przykład 1,44 m2) lub mniej - w zależności od nominalnego rozmiaru danej płytki oraz formy pakowania.

 

21.

 

Czy zapas płytek jest konieczny?

Oczywiście, że nie jest koniczyny i nie stawiamy tego jako warunek zakupu. Często jednak zalecamy naszym Klientom zakup większej ilości niż ta wyliczona z powierzchni. Przyjmuje się, że do zakupu płytek powinno się doliczyć 10% zapasu. Nasze zalecenia mają swoje podstawy ze względu na bardzo duże doświadczenie w tej branży. Płytki to materiał specyficzny i stosunkowo delikatny, szczególnie podczas obróbki. Zdarza się, że fachowiec uszkodzi płytkę lub ta po prostu pęknie podczas układania. Zapas materiału to również wewnętrzny spokój, że gdyby coś złego się wydarzyło na budowie, nie przeszkodzi to w kontynuacji prac wykończeniowych. Dodatkowo każda parta produkcyjna może różnić się od siebie tonacją i kalibracją. Dokupując więc płytki w późniejszym terminie nie ma gwarancji, że uda nam się zakupić tę samą partę.  

22.

Czym jest odcień płytki?

Po raz kolejny musimy odwołać się do procesu technologicznego wytwarzania materiału. Płytki produkowane są partiami (odpowiednio oznaczanymi). Każda kolejna partia produkcyjna ma bardzo delikatne różnice kolorystyczne w stosunku do swojej poprzedniczki. Te mogą być widoczne gdy zestawimy ze sobą te same płytki z dwóch różnych partii produkcyjnych. Przygotowując towar do wysyłki z naszego magazynu, wydajemy jedynie płytki z tej samej partii produkcyjnej. Każda seria ma swoje oznaczenie „wybite” na opakowaniu. Przy odbiorze towaru warto sprawdzić czy na wszystkich opakowaniach jest to samo oznaczenie tonacji.  

 

23.

 

Czym jest kalibracja płytki?

Każda z fabryk przed produkcją deklaruje wymiar płytki, np. 60x60. Każde odstępstwo od tego wymiaru oznaczane jest kalibracją. Kalibracja zawsze oznaczana jest dla płytek podłogowych. W przypadku płytek ściennych nie ma takiej reguły. Podobnie jak w przypadku odcieni, każda partia produkcyjna posiada swoja własną kalibrację (wielkość płytki). Mówimy tu o milimetrach, które mogę mieć duże znaczenie podczas układania płytek. Dlatego też bardzo ważne, aby zakupić płytki z tej samej serii. Każda partia produkcyjna ma swoje oznaczenie „wybite” na opakowaniu.  Przy odbiorze towaru warto sprawdzić czy na wszystkich opakowaniach jest to samo oznaczenie kalibracji. 

 

24.

 

Czy mogę zmienić zamówienie?

Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze wysłana na wskazany adres istnieje możliwość jego zmiany. Najlepiej dokonać tego kontaktując się z nami pod adresem: sklep@multiwnetrza.pl
Zaznaczamy przy tym, że okres realizacji zamówienie może (nie musi) się wydłużyć. W przypadku towaru „na zamówienie”, sprowadzonego na życzenie Klienta z fabryki, mogą wystąpić trudności z jego zmianą i musimy podejść do sprawy indywidualnie.

 

25.

 

Czy w przypadku lamp, żarówki są sprzedawane w komplecie z lampą?

Nie, sprzedawane przez nas lampy nie mają w zestawie żarówek, chyba że oferta wskazuje na to, ze żarówka została dołączona do lampy. Obecnie można zakupić żarówki o wybranej przez siebie mocy, barwie światła a nawet kształcie. Dlatego sprawę żarówek pozostawiamy do doboru indywidualnego.  Wyjątkiem są lampy z wbudowanym źródłem światła. Wtedy żarówki nie są potrzebne a moc i barwa światła jest narzucona przez producenta.

 

26.

 

Jak czyścić lampę?

Wszelkie prace czyszczące należy przeprowadzać według wskazań producenta. Nie stosować agresywnych środków chemicznych, dobrym rozwiązaniem jest użycie wilgotnej szmatki. Przede wszystkim należy pamiętać, że szklane klosze należy czyścić po ostygnięciu oraz co najważniejsze - po wcześniejszym odłączeniu od prądu!

 

27.

 

Jak długo muszę czekać na kuriera?

Kurierzy mają od 24 do 48 godzin na dostarczenie przesyłki. Zazwyczaj czas doręczenia wynosi 24 godziny a czas 48 godzin jest przewidziany na wypadki losowe, które mogą opóźnić dowóz przesyłki.

 
28.
 

Czy dostanę numer telefonu do kuriera po złożeniu zamówienia?

Nasza współpraca z firmą spedycyjną zakłada kontakt kuriera z osobą, do której ma zostać dostarczona przesyłka. Stąd też nasza prośba o numer telefonu w procesie składania zamówienia.. Niestety nie jesteśmy w stanie podać Państwu numeru telefonu do kuriera w procesie przyjmowania zamówienia, ponieważ informacja o tym, który kurier zabierze Państwa przesyłkę, zapada dopiero w dniu wydania towaru z sortowni. Dopiero wtedy zostaje wyznaczony kurier. Gdyby pojawił się problem z odebraniem przesyłki zachęcamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta.

 

29.

 

Czy kurier zadzwoni do mnie przed dostawą?

Kurier powinien kontaktować się przed dostawą z odbiorcą. Szczególnie dotyczy to przesyłek paletowych.  

 
30.
 

Kurier przyjechał do mnie ale nie było mnie w domu, co dalej?

Nasza umowa z przewoźnikiem przewiduje takie przypadki, w związku z czym kurier podejmie ponownie próbę doręczenia następnego dnia roboczego. Proszę zwrócić uwagę że po kolejnej nieudanej próbie dostawy, firma spedycyjna odsyła towar z powrotem do nadawcy.

 

31.

 

Czy kurier może dowieźć moje zamówienie w sobotę??

Firmy spedycyjne, z którymi współpracujemy z reguły doręczają przesyłki jedynie w dni robocze.

 

32.

 

Czy mogę przesunąć termin dostawy?

Tak, jest możliwość przesunięcia terminu dostawy. Prosimy zawrzeć taką informację w „uwagach” przy składaniu zamówienia. Tak, aby towar nie został wysłany z naszego magazynu. Dostawę możemy opóźnić o maksymalnie 30 dni kalendarzowe. Po tym czasie zostanie naliczona opłata za magazynowanie.

 

33.

 

Czy kurier wniesie towar do mieszkania/domu?

Zamówienia wysłane paczką są dostarczane bezpośrednio pod drzwi. Jednak towary transportowane na paletach zostaną pozostawione pod domem/blokiem. Kurier zaparkuje najbliżej jak to będzie możliwe. Należy wziąć pod uwagę, że kurier nie będzie w stanie dostarczyć towaru jeżeli nawierzchnia drogi nie będzie utwardzona, będzie zakaz wjazdu samochodów ciężarowych bądź wystąpią inne przesłanki uniemożliwiające rozładunek.

 

34.

 

Czy istnieje możliwość odbioru osobistego?

Niestety nie mamy tego typu usługi. Towar dostarczamy jedynie spedycją kurierską.

 

35.

 

Ile czeka się na płytki „pod zamówienie”?

Orientacyjny czas oczekiwania na płytki sprowadzane bezpośrednio pod indywidualne zamówienie to 3-4 tygodnie. Warunkiem jednak jest to, aby płytki były dostępne w magazynie producenta. By się upewnić prosimy o wysłanie do nas zapytanie pod adres: sklep@multiwnetrza.pl W zapytaniu proszę podać rodzaj płytek, rozmiar a także potrzebną ilość.

 

36.

 

Czy jedną paczkę płytek możemy wysłać paczką?

Niestety nie. Płytki ceramiczne to bardzo delikatny materiał. Z pewnością taka przesyłka nie dotarłaby w całości. Płytki wysyłamy jedynie na palecie.